HIGH CAM GROUP

آکادمی آموزش اپراتوری فرز CNC و پاورمیل 2و3و4و5 محور

HIGH CAM GROUP

آکادمی آموزش اپراتوری فرز CNC و پاورمیل 2و3و4و5 محور

HIGH CAM GROUP

مهندس میثم قربانی کارشناس ماشینهای CNC و نرم افزار پاورمیل
تدوینگر اولین و پرمخاطب ترین مجموعه آموزش پاورمیل و CNC دو تا پنج محور در ایران.
در این دوره ها تجربه چندین ساله ی خود را در اختیار شما میگذاریم.
بنیانگذار بزرگترین انجمن مجازی پاورمیل و CNC ایران.
مهندس میثم قربانی 09124072289

Organizer of machining and cnc softwares training courses in IRAN
Engineer Meysam Ghorbani. tutor of Training Technical and Vocationals
Contact me for cooperation and training


989124072289+ : WhatsApp
Email:Highcamgroup@gmail.com

در مورد powerMILL بیشتر بدانیم

دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۰ ب.ظ



پاور میل  یکی از قدرمندترین و برجسته ترین نرم افزارهای سری CAM  می باشد که جهت تهیه مسیر حرکت ابزار در دستگاههای  CNC  کاربرد دارد .در این زمینه نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که بی شک برجسته ترین و بی رقیب ترین آنان نرم افزار  PowerMill  محصول شرکت Delcam میباشد. که بعلت توانمندیهای بینظیر و سادگی کار با آن و ارایه نتایج بی نقص در صنایع صنعتی مختلفی مثل قطعه سازی،قالب سازی، خودروسازی و هوافضا در سطح دنیا مورد استفاده قرار میگیرد

 

این نرم افزار با دربر داشتن استراتژیهای مختلف ماشین کاری مانند خشن کاری ، پرداخت کاری معمولی یا سرعت بالا (High Speed Machinig) و تکنیکها و ابزارهای تعریف شده فوق العاده و پوشش دهی گستره عظیمی از دستگاههای CNC  معمولی و پیشرفته ( تا پنج محور کاری) میتواند بهنرین مسیر را جهت حرکت ابزار روی قطعه کار تعیین نماید که نتیجه این هوشمندی کاهش زمان ماشینکاری ،بهبود کیفیت سطح ماشینکاری ودر نهایت کاهش هزینه با بالاترین راندمان کاری میباشد.

 

در کشور ما نیز تقریبا رایج ترین و گسترده ترین نرم افزاری که در این زمینه مورد استفاده قرار میگیرد همان PowerMill میباشد .   

 

نحوه کار در PowerMill

اولین مرحله برای شروع یک عملیات ماشینکاری ایجاد شکل یا هندسه قطعه میباشد که این کار در نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی صورت میگیرد و بهترین آنان که به PowerMill لینک است  PowerShape میباشد که توسط شرکت Delcam تهیه گردیده است اما با نرم افزارهای مدلسازی مشابه نیز مثل Catia – SolidWork-ProEngineer و ... نیز میتوان هندسه شکل را ساخت.

 

پس از وارد کردن مدل سه بعدی حال باید بلوک خام را جهت عملیات ماشینکاری تهیه کرد که این کار به دو صورت دستی یا اتوماتیک قابل اجرا میباشد. پس از این کار ابزارهای مورد نیاز را ازنظر شکل و قطر و طول و نوع آنان از Tool DataBase نرم افزارانتخاب کنیم و سپس میتوان فرآیند ماشینکاری را با استفاده از استراتژیهای مختلف ایجاد کنیم .

 

 پاور میل شامل تعداد زیادی عملیات برای ماشینکاری بصورت معمولی یا High Speed میباشد

 

عملیات ماشینکاری  در نرم افزار فوق با توجه به نوع فرآیند و ماشین ابزار مورد استفاده به سه قسمت تقسیم میگردد:

 

1- خشن کاری که شامل Area Clearnce offset- Raster میباشد که زیر مجموعه های زیر را نیز در برمیگیرد: براده برداری موافق و مخالف، براده برداری قسمتهای خارجی مدل برای پرداخت کاری خارج قطعه،حرکات بین حفره ها و سطوح مختلف برلده برداری و تعریف اتوماتیک مسیر سوراخ کاری و براده برداری لبه های بلوک .

 

2-پرداخت کاری: شامل پرداخت کاری Pencil ،پرداخت کاری Pattern ، الگوهای Rasterشعاعی و مارپیچی ، فرزکاری باقیمانده، ماشینکاری z  ثابت و قسمتهای سطحی میباشد.

 

3-ماشینکاری High Speed که شامل موارد پرداخت کاری گوشه ها ، فرزکاری دورانی با انحراف ابزار محورY ،پرداخت کاری  3d offset و نیز توانایی تغییر محور ماشینکاری به یک محور دلخواه و تعریف شده است .

 

قابلیتها و توانمندیهای PowerMill

 

پاورمیل  کاربر را قادر میسازد با دسترسی داشتن به ابزارهای شبیه سازی فرآیند براده برداری بهترین سطح خروجی را از قطعه به دست آورده و پس از تهیه G-Code و انتقال آن به ماشین دقیقا به همان کیفیت سطح دست پیدا کنید. این نکته را  سطوح تخت با صافی سطح بالا بیشتر نمایان میباشد. لازم به ذکر است اگر درصدد تهیه نرم افزار فوق از شرکت سازنده آن یعنی  Delcam هستید میتوانید با اعلام نوع ماشین ابزار خود و محدودیتهای آن به شرکت فوق مجوز نصب محدودی که فقط جهت قابلیتهای سخت افزاری ماشین شماست را دریافت کنید که در این صورت هزینه خرید سی دی اورجینال آن به شدت کاهش می یابد . اما نسخه های قفل شکسته مورد استفاده در بیشتر مراکز صنعتی ما دارای این محدودیت نبوده و بصورت فول ماژول میباشند.

 

PowerMill  جهت پوشش دادن به گستره کاملی از دستگاههای براده برداری حتی موارد و مسیرها و حرکتهای خاص پیش بینی های لازم را انجام داده است 

 

Automatic Collision Adoidance  جلوگیری هوشمندانه از برخورد

 

یکی از هوشمندانه ترین قابلیتهایی که در کار با نرم افزار PoweMill  به چشم میخورد محاسبات پیچیده جهت پرهیز ازکوچکترین برخورد با دیواره ها یا قطعه کار می باشد .

 

PowerMill با محاسبه کوچکترین حرکتها و چرخشها و زوایای کلگی ،طول ابزار، مسیر حرکت و نحوه بسته شدن بلوک و روبندها ، زوایه و سرعت ورود و خروج ابزار بطور هوشمندانه از برخوردهای نامطلوب احتمالی ابزار با دیواره ها و قسمتهای غیر ضروری جلوگیری می نماید وبا توجه به شکل و هندسه قطعه کار و نوع ابزار و ماشین حداکثر براده برداری را با حداکثر کیفیت ارائه میدهد .

 

از دیگر توانمندیهای این نرم افزار قابلیت کنترل ضخامت قطعه درحین عملیات براده برداری میباشد .این خاصیت در جاهایی که از فیکسچرها یا کلمپ استفاده میکنیم کاربرد فراوان دارد.

Email:Highcamgroup@gmail.com

مهندس میثم قربانی 09124072289

نظرات  (۱)

4 eksenli bir fanuc_a.pmoptz dosyasına ihtiyacım var
پاسخ:
send me a message in telegram 
989124072289+
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی